De tweeling op reis - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Lisette Rooijen - WaarBenJij.nu De tweeling op reis - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Lisette Rooijen - WaarBenJij.nu

De tweeling op reis

Door: Lisette

Blijf op de hoogte en volg Lisette

06 Maart 2007 | Australië, Melbourne

Lieve allemaal,
Afgelopen donderdag ben ik met Ilse vertrokken vanuit Melbourne. We hebben besloten om ook in de mooie kleine dorpjes tussen Melbourne, Sydney en Brisbane te stoppen om meer van het land te zien dan alleen de grote steden.
Donderdag zijn we naar Lakes Entrance gegaan. Daar hebben we heerlijk over het schiereiland en het strand gewandeld. Het was een rustig plaatsje en een mooi begin van onze reis.
Op vrijdag zijn we vertrokken naar Eden, een plaatsje waar eigenlijk weinig te beleven was, behalve een museum over de geschiedenis van de walvisvangst.
Op zaterdag zijn we doorgereisd naar Merimbula. Hier zijn we de afgelopen 3 dagen gebleven. We hebben over het strand gewandeld naar een camping waar kangaroes rond liepen. Ze liepen gewoon tussen de caravans door alsof het de normaalste zaak van de wereld was. Niemand keek er van op of om. Net als koeien in Nederland.
Gister hebben we een kaasfabriek bezocht. Daar hebben we als echte Hollandse kaaskenners de Australische kazen geproefd.
Vandaag hebben we gewandeld in het national park Bournda. Een mooie wandeling in de bossen, langs het strand naar een meertje. In dit national park springen er overal kangaroes langs die wij natuurlijk graag wilden zien. We stopten dan om ze te bekijken of een foto te maken. De kangaroes bleven dan rustig staan en keken nieuwsgierig naar de mensen. Het leek of ze net zo nieuwsgierig waren naar ons als wij naar hun. Hierdoor onstond een grappig situatie waarbij we elkaar aan het aanstaren waren, totdat de kangaroe (of wij) er genoeg van had en weer door hopte.

In Australie zijn de kangaroes erg schattig, maar de mensen zijn ook erg vriendelijk. Vreemden op straat maken altijd een babbeltje en in winkels neemt het personeel de tijd voor je. Ze vragen vaak waar we vandaan komen en wat we in Australie doen. Maar mensen hebben ook al meerdere keren gevraagd of Ilse en ik zusjes zijn. Gister vroeg er zelfs een vrouw aan ons of we tweelingen zijn. Voor iedereen die Ilse niet kent:
Ilse en ik lijken niet op elkaar. We hebben misschien de zelfde haarkleur, een beetje krullen en allebei een neus, 2 ogen en een mond. Ik weet dus niet hoe ze er bij komen, maar ik vind het erg grappig.

De komende dagen gaan we via 2 kleinere stadjes richting Sydney, maar daar zal ik jullie binnenkort meer over vertellen.

Veel liefs Lisette

Merian, Martine, Sylvia en Jetske: Ik hoop dat jullie niet alle verhalen 2 keer hoeven te lezen, maar dat we toch weer net andere dingen opschrijven.

  • 06 Maart 2007 - 07:38

    Edith:

    Wat een avontuur. Het kontakt met de kangaroes lijkt me erg spannend!Passen de 'tweelingzusjes' goed op elkaar? liefs e

  • 06 Maart 2007 - 08:12

    Erna:

    Ha Lisette en Ilse,
    Vreemd, toen ik de link naar jouw website aanklikte, belandde ik in iemand anders' website wiens naam op die van jou lijkt?!
    Heerlijk om zo relaxed door het natuurschoon te wandelen. Hoe doen jullie dat met overnachten? Is dat makkelijk te vinden? Edith zei dat het eigenlijk al vroeg donker is, wat doen jullie dan op zo'n lange avond? TV kijken?? Gaan jullie nog naar een voorstelling in het Opera House in Sydney? Of zou dat heel duur zijn.
    Veel plezier, meiden.
    Liefs Erna

  • 06 Maart 2007 - 09:41

    Angela:

    Ik zou het toch ook behoorlijk eng vinden als plotseling een koe mijn caravan in zou staren... ;)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Melbourne

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

20 April 2007

laatste bericht!

31 Maart 2007

Naar de haaien!

22 Maart 2007

Big Australie

16 Maart 2007

Op je slippers naar de opera.

11 Maart 2007

Surf dude!
Lisette

Actief sinds 14 Sept. 2006
Verslag gelezen: 285
Totaal aantal bezoekers 10635

Voorgaande reizen:

27 September 2007 - 15 Mei 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: